Czym jest VR (wirtualna rzeczywistość) i dlaczego zmieni, rozrywkę, handel i… świat?

Jeszcze kilka lat temu wizja ludzi noszących nienaturalnie duże gogle, które wprowadzają ich w świat gier video i cyfrowej rzeczywistości wydawała się mocno przesadzona i zarezerwowana przynajmniej dla twórców filmu z gatunku science-fiction. Zdaje się jednak, że po raz kolejny doczekaliśmy się spełnienia „szalonych” pomysłów scenarzystów i pisarzy fantasy w naszej rzeczywistości.

Podczas targów MWC 2017 w Barcelonie przedstawiono wyniki sprzedaży urządzeń z segmentu VR do końca 2016r. Zgodnie z nimi do zakończenia 2016r. klienci zakupili 5,7 miliona egzemplarzy gogli wirtualnej rzeczywistości. Padały też bardziej wyraźne liczby, jak prognoza przychodu z tego segmentu w kwocie ponad 143 mld dol. już w 2020 roku!

Eksperci twierdzą, że ta technologia nadeszła szybciej niż się tego spodziewali, głównie dzięki… smartfonom. Jeżeli ktoś jeszcze nie wie jak działają takie gogle to sprawa jest bardzo prosta, nie spodziewajcie się przełomowych i ekstremalnie drogich rozwiązań. Najważniejszym elementem okularów VR jest szkło, a dokładniej soczewka, która skupia obraz z umieszczonego w okularach smartfona tak, że nasze oko odbiera je jak pełnowymiarowy obraz 360 stopni. Dzięki temu rozwiązaniu oraz słuchawkom stereo możemy poczuć jakbyśmy byli wewnątrz świata, przestrzeni czy pomieszczenia wyświetlanego na ekranie naszego smartfona. Do sterowania służy dodawany w zestawie ręczny kontroler.

Dynamiczny rozwój telefonów mobilnych sprawił, że producentom gogli nie jest potrzebna produkcja drogich ekranów. Jeden z topowych modeli tego urządzenia (gogle Samsung do modelu Galaxy s8+) kosztuje mniej niż 400zł, co więcej bardzo często dodawane są do telefonu Samsunga jako gratis w ramach umowy z operatorem. Producenci zatarli ręce – gry VR powstały momentalnie i cieszą się rosnącą popularnością. Wielkie zapowiedzi uczynili również filmowcy, jednak w tej kwestii Hollywood notuje pewne opóźnienia. W wirtualny świat zaglądają również profesjonaliści: lekarze, architekci, budowlańcy, a nawet meteorologowie! Dla kogo jeszcze jest VR? Dla każdego z nas, czyli dla konsumentów…

Wspomaganie sprzedaży (głównie internetowej) to jeden z najszybciej rozwijających się kierunków rozwoju tej nowej technologii. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu zgodnie z prognozą internetowego giganta Cisco w 2019r. aż 80% danych przesyłanych przez internet będą stanowić filmy, a wraz z nimi transmisje wirtualnej rzeczywistości, animacje 3D lub zdjęcia interaktywne takie jak np. Zdjęcia 360 stopni, które już teraz zdają się nie być dla konsumentów tylko zbędną nowinką. Klienci z ogromnym optymizmem podchodzą do możliwości przyjrzenia się z każdej strony produktowi, który chcą kupić on-line. A co jeżeli internauta nie posiada okularów? Odpowiedź na to pytanie istnieje od dawna, kupujący obejrzą zdjęcie 360 stopni na smartfonie i komputerze (jak na wizualizacji poniżej).



Sklepy, które odpowiednio wcześnie zainwestują w ta innowację mają szansę na wybicie się z tłumu przeciętnych ofert i zaoferowanie czegoś więcej. Karawana już ruszyła, co pokazują inwestycje i statystyki. Zgodnie z raportem IDC, w bieżącym roku, największych wydatków na wspomniane innowacje oczekuje się właśnie w handlu (460mln dol.). Dobrym przykładem może być IKEA, która opublikowała już zdjęcia panoramiczne swoich salonów i stworzyła genialną aplikację Ikea Place, która pozwala użytkownikom, za pomocą technologii tzw. “rozszerzonej rzeczywistości”, sprawdzić jak konkretne elementy wyposażenia będą wyglądać w ich własnym domu. Szwedzka firma planuje wykonać Modele 3D pokaźnej części swojego asortymentu, wspomagając tym samym mocno rozwijaną w firmie sprzedaż internetową.

 

Prowadzisz swój biznes, w którym VR może wesprzeć Twoją działalność? Wykonujemy zarówno wizualizacje pomieszczeń dla VR, zdjęcia panoramiczne 360 stopni jak i Modele 3D produktów.
Kliknij i dowiedz się więcej!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *